Terminid
Ausa mäng põhimõte (Fair play) | Aus mäng on spordieetika keskne mõiste. Ausat mängu nõutakse igalt sportlaselt. See tähendab, et tuleb kinni pidada spordiala reeglitest, austada kaasvõistlejaid, meeskonnakaaslasi, treenereid ja sporti kui sellist. Aus mäng väljendub: kohtuniku otsuse vaieldamatus aktsepteerimises, välja arvatud spordialadel, kus kohtuniku otsusele võib järgneda reeglite kohane apellatsioonikaebus; mängimises võidu kui kõige tähtsama peale võistlusspordis, kuid keeldudes sealjuures kategooriliselt rakendamast võidu saavutamiseks lubamatuid vahendeid. Aus mäng on käitumisviis, mis põhineb enesest lugupidamisel ja mis hõlmab: ausust, otsekohesust ning kindlat ja väärikat hoiakut, kui teised ei mängi ausalt; lugupidamist meeskonnakaaslaste suhtes; lugupidamist vastase vastu nii võidu kui kaotuse korral; lugupidamist kohtuniku vastu. Ausa mängu põhimõte tähendab suuremeelset ellusuhtumist, mis on soojade ja püsivate inimsuhete aluseks. Aus mäng ei ole ainult võistleja õigus ja kohustus, see on ka treenerite, ametiisikute ja teiste spordiga seotud isikute panus sporti. |
ASN | ASN (Autorité Sportive Nationale), Eestis Eesti Autospordi Liit (EAL) |
Clippingu alad (saba clip) | Alad võistlusrajal, mis asuvad kurvi välisosas ja on märgitud koonustega ja/või markeeritud värviga võistlusrajale. |
Clippingu punktid (nina clip) | Punktid võistlusrajal, mis asuvad kurvi siseosas ja on märgitud koonustega ja/või markeeritud värviga võistlusrajale. |
DK | Eesti Autospordi Liidu Driftikomitee. |
Drifti alustamine (Initiation) | Tagaveolise auto ülejuhitavaks viimine, samal ajal suurendades auto sõidunurka sõidusuuna suhtes, samal ajal vastu roolides, et säilitada saavutatud nurk. |
Drifti trajektoor | Võistluse hindajate poolt paika pandud ja võistlejate koosolekul selgitatud ideaalne võistlusraja läbimise trajektoor. |
Driftimine (Drifting) | Driftimine on vaatemänguline autospordiala, mida saab korraldada püsirajal (kardirajal ja ringrajal) või ajutiselt püstitatud rajal (nt parklas ja ürituseks suletud teel). Driftimine on tagaveolise auto tahtlikult ülejuhitavaks viimine nii, et see hakkab külg ees liikuma. Samal ajal peab juht säilitama auto üle täieliku kontrolli ja liikuma asfalteeritud rajal võimalikult suure libisemisnurgaga ilma, et libisemine kordagi soorituse ajal katkeks ette märgitud punkte läbides stardist finišisse. Driftimiseks loetakse, kui auto tagumise telje pöörderaadius on suurem, kui esimesel teljel ning auto esirattad on suunatud pöördele vastu. |
EAL | Eesti Autospordi Liit |
EDL | Eesti Drifti Liit MTÜ. Mittetulundusühing EAL Driftikomitee eesmärkide täitmiseks |
Eessõitja (Lead driver) | Võistleja, kes sõidab paarissõidus jälitaja ees. |
Eliminaatortabel | Võistluse formaat, kus võistleja pääseb edasi järgmisesse vooru elimineerimise teel. |
Hindajad (Judges) | Võistlusel on 3 hindajat. Iga hindaja vastutab kvalifikatsiooni ajal hindamiskriteeriumide (joone, nurga või stiili) ühe aspekti eest. Paarissõidu ajal jälgivad nad, kuidas võitja selgitamiseks võistlevad omavahel nii eessõitja kui jälitaja. |
Hindamise alustamise joon (Start judging line) | Hindamise alustamise joon on märgitud ühe koonusega mõlemal raja poolel. Sellel joonel peavad mõlemad võistlusautod olema külg ees. |
Jälitaja (Chase driver) | Võistleja, kes jälitab paarissõidus eessõitjat. |
Jälitamatu eessõit (Unchaseable Lead) | Jälitamatu eessõit ei võimalda jälitajal temale püstitatud eesmärkide täitmist. |
Jälitatav eessõit (Chaseable Lead) | Jälitatav eessõit võimaldab jälitajal temale püstitatud eesmärkide täitmist. |
Kokkupõrge (Collision) | Kokkupõrkeks loetakse kui paarissõidus üks võistlusautoauto puudutab teist võistlusautot nii, et võistlusautol muutub sõidujoon ja/või sõidunurk. |
Kontakt (Contact) | Kontaktiks loetakse kui paarissõidus üks võistlusautoauto puudutab teist võistlusautot nii, et võistlusautol sõidujoon ja/või sõidunurk ei muutu. |
Kordussõit (One More Time – OMT) | Paarissõidus, viigi korral, sõidetakse kordussõit, millest esimeses sõidus on eesõitjaks kõrgemal kohal kvalifitseerunud võistleja. Kui paarissõidus ei jõua kohtunikud kahe sõidu tulemusel otsusele, võidakse võitja selgitamiseks otsustada kordussõidu kasuks. |
Kuum tsoon (Hot Pit) | Määratud ala, kus lubatakse võistlusautosid hooldada. Boksiala, ohutusplaanil toodud ohualad, võistlusala. |
Laveerimine | Võistleja tegemas poolevahetusi vasakult paremale või vastupidi sirgel rajaosal. |
Ligiduskast (Proximity box) | Ligiduskast on mõlemal raja poolel olevate koonustega märgitud kast. Selle kasti pikkus on 15 meetrit. Mõlemad võistlusautod peavad samaaegselt olema mõne auto osaga selles kastis. |
Läbi sõitmine (Bye Run) | Kui paarissõidus üks võistlusauto ei võistle siis teine võistlusauto peab tegema läbisõidu, mida ei hinnata. |
Möödasõit (Pass) | Eessõitjast möödumine paarissõidus. Möödasõit on olukord, kui jälitava võistlusauto esistange on jälitatava võistlusauto esistangest eespool. |
Paarissõit (Tandem) | Paarissõit on võistlussõit kahe võistleja vahel, kus mõlemad võistlejad sõidavad kaks sõitu. |
Parandus (Correction) | Kui juht kasutab käsipidurit oma auto nurga või joone reguleerimiseks |
Poolevahetus (Transition) | Suure sõidunurga all liikuva võistlusauto viimine vastupidises suunas suure sõidunurga alla, peatamata drifti. |
Pühendumine (Commitment) | Viitab võistleja enesekindluse ja pühendumuse tasemele. |
Rehvi soojendamine (Burnout) | Rehvide soojendamine on lubatud ainult kindlaks määratud rehvisoojendustsoonis. |
Stardijoon (Pre Start) | Stardijoon asub võistlusraja alguses, kus on iga kvalifikatsiooni ja paarissõidu alguspunkt. |
Stardirivi ala (Line-up) | Ala enne starti, kus pannakse kokku võistluspaarid, võistlejad peavad olema stardivalmis. |
Sõidujoon (Line) | Võistleja driftimise joont, mis koosneb sisenemise, Clippingu alade ja Clippingu punktide läbimise ning kurvist väljumise trajektoorist. |
Sõidunurk (Angle ) | Driftimise nurk sõidujoone suhtes. |
Sõit (Run) | Sõit on võistlusauto liikumine stardijoonest finišini. |
Tempokoonused (Pace cones) | Tempokoonused on koonused, mis on paigutatud võistlusraja keskele pärast stardijoont. Võistlejad peavad kuni nende koonusteni sõitma külg-külje kõrval. Tempokoonuste kaugus stardijoonest sõltub võistlusrajast. |
Saba-ala (touch & go) | Hindamisala väike tsoon, mis on märgitud rajale, tähistatud koonusega või muul ette teatatud viisil, mida võistlusauto peab puudutama. |
Täisgaasi tsoon (Full throtle zone) | Täisgaasi tsoon on mõlemal võistlusraja poolel olevate koonustega märgitud kast. Selle kasti pikkus on 20-50 meetrit (olenevalt rajast). Võistleja peab selles tsoonis otse kiirendama. Täisgaasi tsoonis peab võistleja gaas põhjas kiirendama järgmisesse kasti – ligiduskasti. |
Vastassuunaline drift (Opposite Drift) | Driftimine võistlusraja selles punktis nõutud vastupidise nurga all. |
Voolavus (Fluidity) | Võistlusraja ühtlane läbimine ja sujuvad poolevahetused. |
Võistlejate koosolek (Briefing) | Aeg, mil kõik võistlusel võistlevad võistlejad peavad kokku tulema kokkulepitud kohta, et saada ohutus-, võistlus-, hindamis- ja sõiduplaani puudutavat teavet. Koosolekud on kohustuslikud ja nendel peavad osalema võistleja ja/või üks meeskonnaliige, kusjuures võistleja peab olema võistluskombinesoonis. |
Võistlusvarustus | Võistlus kombinesoon, võidusõidukingad, kindad, aluspesu, kiivrisukk, kiiver, kaelatugi. |